Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Műanyag közösségek?

Jó ideje leszoktam arról, hogy csatlakozzak, feliratkozzak, regisztráljak - telítődtem virtuális ingerekkel, ma már inkább szűrő-eszközöket, mint új infóforrásokat keresek. Most gyors egymásutánban mégis ismét regisztráltam pár új helyre, persze közösségi oldalakra is - de miért?

Az egyikre KállaDr postja és az ott fellángolt vita miatt lettem igazán kíváncsi. Kérdésem az volt, hogy miért kell azonnal - kívülről! - darabokra szedni valamit, amin még egy alap felhasználói kör sincs fönt..! :) Szerintem ez vicces, úgyhogy bementem, megnéztem, és bár tényleg kicsit rózsásabb képet fest (egymásról) mint az átlag magyar web-valóság, az egymás bemutatásán alapuló új magyar közösségi site érdekesnek ígérkezik, és egyszerűen szépen van megcsinálva, minek szépítsem.:) Burjánozzon minden közösségi site... Ez nem műanyag közösség, élő, szerves, dinamikus. DrKállay egyébként pszicho-blogjáról ismert, legutóbb arról írt, hogy a kognitív viselkedésterápia sikeres a pánikbetegség és agorafóbia öngyógyításában, a pániktünetek hatékony, részben alternatív elemeket tartalmazó kezelésében.

A másikra az a PR-szakember hívta fel a figyelmemet, akit tipikus óvatos-webkettő-kritikusnak tartok, vagyis ódzkodik lelkesedni bármi talmi vagy divatos ügyért - emiatt aztán ha valami bejön neki, az már aztán infó nekem is. Az ún. Tartály-kommunikációs és kaptártudatos szakma saját social network-je ez a hely, ahol az értékes szakmai tartalom, az értékes szakmai kapcsolatok, a valódi hasznos tudás+tapasztalat körbejár. Valódi szakmai hub, ennek igazán van értelme. Edukáció, állás, tudás-megosztás - blogok, fórumok, chat - saját profil, csoportok, keresés... Szóval minden, ami egy rendes közösségi site-ra kell, miközben messzemenőkig kimeríti a több mint móka tényállást. Ez a Tartály sem műanyag, sem ipar.

A harmadik egy magánkezdeményezés, szerintem szuper: Kármentő Kalauz. Megnézheted az aktuális eseményeket, akár eseményt szervezel, akár szakmai infóéhségedet szeretnéd "tudás + networking" falatokkal csillapítani, akár konferencia-hiéna / esemény-freak, akár például konferencia-helyszín vagy hirdető vagy, stb: ez neked egy jól megépített szolgáltatás arról, hogyan csökkentsed környezeted károsodását. Az ötlet gazdái és kidolgozói "esti projekt"-ként fejlesztették, és azon a felfogáson szeretnének változtatni, hogy a környezettudatos élet macerás. Szerepelhetsz az adatbázisunkban! Az üzleti modell arra az elképzelésre épül, hogy nyújtsunk minél több ingyenesen használható, felhasználóbarát funkciót, adjunk mintegy kármentő tálcát a környezetbarátoknak, tegyük visszatérővé a látogatóinkat, generáljunk minél nagyobb látogatottságot, és ezt a látogatottságot adjuk el a reklámozóknak, akik célzottan, érdeklődési körük alapján szólíthatják meg a közönségüket. Ezt egészítik ki a későbbiekben a szervezőknek kínált további szolgáltatások. Gyorsan bővül az adatbázisuk, fejlesztik a szolgáltatásokat is, és még a hivatalos indulás is hátravan (persze béta).

Azt a közhelyet értem a bejegyzés címe alatt, hogy a "sima" közösségi site-ok idestova már csak az (internetre) újbelépőknek, meg a kamaszoknak lehet érdekes, a social networking maga viszont egyre átütőbb igény, hamarosan kizárólag speciális, specializált közösségi oldalakon fogunk mozogni. Szerintem a műanyag közösségek ideje lejárt.

 0
Tovább

Kreatív szövegírás, releváns tartalom

A Google első helyére

Releváns tartalmat a honlapokra!

A stílus maga. Az ember maga. A stílus Ön. Ha udvariasabb akarok lenni. Vagy nem lenni.

A kreatív írást egyetemeken tanítják. Ennek nem sok köze van ahhoz, amire én gondolok. Az én verzióm egyfelől a dadaisták automatikus írástechnikájából, másfelől a posztmodern szövegalkotási gyakorlatból veszi eredetét. Az pedig csak csiklandósabbá teszi az irodalmi kísérletet, hogy szövegírásom azokat a keresőmarketing célokat szolgálja, amelyek révén egyes honlapokat a Google találati lista első helyére repítek. 

szövegírás posztmodern google első hely honlapoptimalizálásKulcsszavas kereséseknél az algoritmusok legalább kétszáz kritérium-csoport alapján rangsorolnak, s ezeken belül egyenként cirka ötven-ötven alszempont szerint állítják relevancia-sorrendbe a honlapokat, így nagyjából összesen 10.000 tényezővel számolhatunk. A mesterséges intelligencia fejlesztőin kívül ezeket senki sem ismeri pontosan, még kevésbé tudható laikus vagy akár SEO-szakértő számára az, hogy melyik szempont milyen mértékben befolyásolja az organikus helyezéseket. Abban azonban mind az el-elvétve nyilatkozó szóvivők, mind a honlapoptimalizálással foglalkozók többnyire egyetértenek, hogy bár a bejövő linkek szerepe fontos, az első rangsorolási szempont mégis a tartalom releváns, adekvát volta

Milyen a releváns honlaptartalom?

amit a honlapotimalizálás követel

Releváns honlaptartalom alatt olyan tartalmat értünk, amely összhangban van az adott webhely témájával és célközönségével. A releváns tartalom a látogatók számára hasznos, értékes és releváns információkat nyújt a témával kapcsolatban, amelyért érdeklődnek vagy amely problémáikat megoldhatja.

A releváns honlaptartalomnak több fontos jellemzője van:

  •     Témához kapcsolódik: A releváns tartalom a webhely témájához kapcsolódik, és a látogatók számára releváns információkat nyújt. Például, ha egy webhely egy étteremről szól, akkor a releváns tartalom az ételmenü, az ételkészítési tippek, az ételreceptek vagy az étterem értékelései lehetnek.
  •     Hasznos és informatív: A releváns tartalom hasznos és informatív a látogatók számára. Olyan információkat és válaszokat tartalmaz, amelyek segítenek megoldani a felmerülő kérdéseket vagy problémákat. Például egy oktatással foglalkozó webhely releváns tartalma lehet tanulási tippek, tanácsok a vizsgákra való felkészüléshez vagy a karrierépítéssel kapcsolatos útmutatók.
  •     Frissített és naprakész: A releváns tartalom frissített és naprakész. Fontos, hogy a webhelyen lévő információk aktuálisak legyenek, és figyelembe vegyék a változó trendeket és fejleményeket a témában.
  •     Megfelelő formátum és stílus: A releváns tartalom megfelelő formátumban és stílusban van megjelenítve, hogy könnyen olvasható és érthető legyen. Ez lehet szöveges tartalom, képek, videók, infografikák vagy interaktív elemek, attól függően, hogy mi a legmegfelelőbb a témához és a közönséghez.
  •     Megfelelő kulcsszavak és SEO: A releváns tartalom megfelelő kulcsszavakat és SEO (keresőoptimalizálás) technikákat használ, hogy könnyen megtalálható legyen a keresőmotorokban. Ez segít a látogatók számára, hogy megtalálják a tartalmat, amikor releváns kereséseket végeznek.
  •     Felhasználói igényekre fókuszál: A releváns tartalom a látogatók igényeire és problémáira fókuszál.
 0
Tovább

A kármentő tálcák megmentése

A kármentő tálca károsodásának diagnosztizálása és megelőzése a desztillációs oszlopokban

Absztrakt helyzet alakult ki, miutána a vegyiparban kevés figyelmet fordítottak a tálcák károsodásának diagnosztizálására és megelőzésére a desztillációs oszlopokban. A kármentő tálca károsodása komoly üzemeltetési költségeket okozhat. Ha a kármentő tálca károsodása a teljes leállításhoz vagy korlátozott gyártási művelethez vezet, különösen a nagy átviteli folyamatok esetén, a költségbüntetés súlyos lehet. A költségek magukban foglalják az tartályoszlopok szétszerelésének és javításának közvetlen költségeit, valamint az ebből fakadó termelési veszteségeket.

 0
Tovább