Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kreatív szövegírás, releváns tartalom

A Google első helyére

Releváns tartalmat a honlapokra!

A stílus maga. Az ember maga. A stílus Ön. Ha udvariasabb akarok lenni. Vagy nem lenni.

A kreatív írást egyetemeken tanítják. Ennek nem sok köze van ahhoz, amire én gondolok. Az én verzióm egyfelől a dadaisták automatikus írástechnikájából, másfelől a posztmodern szövegalkotási gyakorlatból veszi eredetét. Az pedig csak csiklandósabbá teszi az irodalmi kísérletet, hogy szövegírásom azokat a keresőmarketing célokat szolgálja, amelyek révén egyes honlapokat a Google találati lista első helyére repítek. 

szövegírás posztmodern google első hely honlapoptimalizálásKulcsszavas kereséseknél az algoritmusok legalább kétszáz kritérium-csoport alapján rangsorolnak, s ezeken belül egyenként cirka ötven-ötven alszempont szerint állítják relevancia-sorrendbe a honlapokat, így nagyjából összesen 10.000 tényezővel számolhatunk. A mesterséges intelligencia fejlesztőin kívül ezeket senki sem ismeri pontosan, még kevésbé tudható laikus vagy akár SEO-szakértő számára az, hogy melyik szempont milyen mértékben befolyásolja az organikus helyezéseket. Abban azonban mind az el-elvétve nyilatkozó szóvivők, mind a honlapoptimalizálással foglalkozók többnyire egyetértenek, hogy bár a bejövő linkek szerepe fontos, az első rangsorolási szempont mégis a tartalom releváns, adekvát volta

Milyen a releváns honlaptartalom?

amit a honlapotimalizálás követel

Releváns honlaptartalom alatt olyan tartalmat értünk, amely összhangban van az adott webhely témájával és célközönségével. A releváns tartalom a látogatók számára hasznos, értékes és releváns információkat nyújt a témával kapcsolatban, amelyért érdeklődnek vagy amely problémáikat megoldhatja.

A releváns honlaptartalomnak több fontos jellemzője van:

  •     Témához kapcsolódik: A releváns tartalom a webhely témájához kapcsolódik, és a látogatók számára releváns információkat nyújt. Például, ha egy webhely egy étteremről szól, akkor a releváns tartalom az ételmenü, az ételkészítési tippek, az ételreceptek vagy az étterem értékelései lehetnek.
  •     Hasznos és informatív: A releváns tartalom hasznos és informatív a látogatók számára. Olyan információkat és válaszokat tartalmaz, amelyek segítenek megoldani a felmerülő kérdéseket vagy problémákat. Például egy oktatással foglalkozó webhely releváns tartalma lehet tanulási tippek, tanácsok a vizsgákra való felkészüléshez vagy a karrierépítéssel kapcsolatos útmutatók.
  •     Frissített és naprakész: A releváns tartalom frissített és naprakész. Fontos, hogy a webhelyen lévő információk aktuálisak legyenek, és figyelembe vegyék a változó trendeket és fejleményeket a témában.
  •     Megfelelő formátum és stílus: A releváns tartalom megfelelő formátumban és stílusban van megjelenítve, hogy könnyen olvasható és érthető legyen. Ez lehet szöveges tartalom, képek, videók, infografikák vagy interaktív elemek, attól függően, hogy mi a legmegfelelőbb a témához és a közönséghez.
  •     Megfelelő kulcsszavak és SEO: A releváns tartalom megfelelő kulcsszavakat és SEO (keresőoptimalizálás) technikákat használ, hogy könnyen megtalálható legyen a keresőmotorokban. Ez segít a látogatók számára, hogy megtalálják a tartalmat, amikor releváns kereséseket végeznek.
  •     Felhasználói igényekre fókuszál: A releváns tartalom a látogatók igényeire és problémáira fókuszál.
 0
Tovább

Az ipari kémény árnyai

Már órák óta utaztam, amikor végre feltűntek a ronda iparváros város első torz épületei. Az állomás budös volt és rideg. Bíztam abban, az iskolában barátságodabb kép fogad. Az ipari kémények tárgyában tartott tantárgyi vetélkedő, amelynek második napi fordulójára időben megérkeztem a hajnali busszal a szomszédos városba, tartogatott még számomra meglepetést. Az előző napi fogalmazás-írás után (a gyűjtőkémény szerkezete, kéménybélelés) most tesztlapokat kellett kitöltenünk. Szerepeltek rajta irodalmi és nyelvi kérdések, nem is volt velük nagyobb gondom, legtöbbször tudtam a válaszokat. De akadt néhány más jellegű feladat is, ezek inkább a tájékozottságunkat, általános műveltségünket szondázták. Itt nemegyszer elbizonytalanodtam, Haydnt tévesen barokk zeneszerzőnek jelöltem meg, és bizony nem tudtam, hogy a hajdani Bizáncnak mi a mai neve. Zavarba azonban mégsem ezektől jöttem, hanem amikor az állt a tesztlapon, hogy soroljak fel helyi kályhás mestereket, kémény építőket. A zavart nem maga a feladat váltotta ki belőlem, hanem a saját reakcióm. Elsőként ugyanis már oda is kanyarítottam nagy büszkén apám nevét - az ipari kémények konstrukciós kérdései terén ő első számú szaktekintélynek számított -, amikor elszégyelltem magam. Hogy is veszi az ki magát, hogy vele kezdem a listát. Kihúztam hát, és kollégáit kezdtem sorolni, elég sokat ismertem közülük személyesen is. A felsorolás végére aztán újra odabiggyesztettem apámat. De ezzel sem lehettem elégedett, micsoda dolog, hogy édes szülémet utoljára hagytam, mint valami szánandó sereghajtót, aki talán nem is igazi kémény szakértő, csak a fia protekciójával került fel a listára. Tudtam, hogyne tudtam volna, hogy apámat nem sokra tartja a szakma, épp elégszer vágta a fejéhez anyám ahhoz, hogy - bár engem akkoriban ez egyáltalán nem érdekelt - nekem is a tudatomba vésődjön. Ha utoljára hagyom, azzal én is csak rásütöm ezt a bélyeget, mintha elfogadnám a kéményseprők ítéletét, mintha őhozzájuk csatlakoznék apám ellenében, mintha lenézném azt a munkát, amellyel eltartja családját. Kihúztam hát apámat másodszor is. S hogy ne is látszódjon az űrlapon, kinek a nevét gondoltam kétszer is érdemesnek a törlésre, vastagon besatíroztam a nevét, így adtam le az űrlapot, a magam ejtette két szégyenfolttal, röstelkedve. Az utcára kilépve szörnyű szorongás kerített hatalmába, úgy éreztem, minden ipari kémény rám akar dőlni.

 0
Tovább