keresőmarketing prince2 prijektmenedzsment pr-cikk
Prince 2 módszertan - vázlat

A projektek megvalósítása minden esetben egy sokoldalú megfelelési feladat végrehajtását is jelenti. Semmilyen projekt nem lehet sikeres, ha figyelmen kívül hagyjuk azokat a kereteket, amelyek között meg kell valósítanunk. Tervezhetünk ugyan kolosszális eredményű programot, ám ha a tervezetünk elrugaszkodik azoktól az adottságoktól és lehetőségektől, amelyek között meg kell valósulnia - akkor valóban csak tervezet marad. A végrehajtás komplex feladat és az irányításnak ellenőrzött körülmények között kell történnie.

Így van ez akár egy vállalat vezetése által kitűzött célprogram, akár egy társadalmi szervezet által végrehajtani kívánt akció, akár egy intézményi missziórogram esetében.

Hogy mimódin kell keretek között tartani egy projekt levezénylését, azt ma már egyetemeken tanítják. Sok módszer ismert, de újabban mindegyik fölé helyeződik a PRINCE2 projektmenedzsment módszertan, amely, úgy tűnik, a projektek irányításának legáltalánosabb elméletévé kezd válni, olyan metodológiává, amely kivétel minden projektfolyamatra alkalmazható. Így a keresőmarketing projektumokra is, amelyek azt a szélt szolgálják, hogy valamely weboldalt kedvező Google-pozíciókba juttassunk a kulcsszavas találati rangsorban.

Ha például egy olyan honlapot kell sikerre vinnunk, amely a télikertek építésével foglalkozik (és egy budapesti vállalkozás tevékenységét reklámozza), akkor a projekt felépítésében nem csupán a SEM (vagyis a keresőmarketing) speciális jellegét kell figyelembe vennünk, hanem a teljes prcesszust ajánlatos a PRINCE2 elvei és útmutatásai alapján lebonyolítanunk. Ez esetben a terv, a szervezés, az irányítás és az ellenőrzés komplex egészet fog képezni és ellenőrzött keretek közt történik a lefolyása,

A témákról bővebben: